måndag 12 december 2011

Smile for your life.

Jag är så sjukt trött på människor som är negativa. Jag förstår inte riktigt grejen med att vara grymt negativ. Det är du själv som väljer hur du vill gå till väga för att ditt liv ska bli så som du vill att det ska vara. Det är du som gör din dröm verklighet. Ingen annan kan hjälpa dig att ro din båt i hamn. Allt hänger på dig! Människor som är grymt omotiverade försöker jag undvika att befinna mig kring, du är där du är för att du kämpat dig dit eller så sitter du där i skiten för att det är du själv som inte tagit tag i dig och ditt liv.

Jag går absolut inte runt med inställning att livet är tråkig och suger för i såfall kan du lika gärna ge upp, det är lite så jag känner. I nu läget gör jag inte särskilt mycket på det sociala planet, dock vet jag att det jag gör nu är början till det liv jag vill leva i framtiden. Att plugga engelska som jag gör nu utvecklar mig som person och det är en milstolpe i mitt liv. Plus att jag får erfarenheter i och med att jag under tiden som jag pluggar försöker jobba och träffa vänner. Livet är lärorikt och i sommar får jag förhoppningsvis utöva engelskan på en mer seriös nivå. Mitt liv må vara smått tomt på händelser just nu men jag är glad att jag lever och är den jag är - And like I said this is in the right direction.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar