söndag 18 december 2011

En resa till ett land i fjärran.

Det vore så mysigt om jag befann mig någonstans där det är varmt. Jag fryser himla mycket, vill ha världens tjockaste täckte just nu eller bara befinna mig i Thailand, Phuket, på stranden i Patong, på stället där vi alltid brukar ligga och sola dagarna långa och vid lunchtid vandra till subways tillsammans med syster. Framåt tre - fyra när gaykillarna kommer och börjar spela strandvolleyboll och undrar om vi vill vara med men nöjer oss med att titta på. Och när klockan slår sex och solen börjar gå ner. När hela himlen är sådär fint röd och vi står och tittar på samtidigt som vi fixar oss för att gå hem och duscha för att senare ge oss ut i staden och äta. Efter middagen någonstans i Patong är det oundvikligt att inte gå till Swensen och äta massor av glass. Jag är nog den enda i hela glassbaren som sitter och fryser samtidigt som jag äter glassen.

Att befinna sig i Phuket tillsammans med min fina familj är ren lycka. Alla fina utflykter vi gjort tillsammans, allt galet vi upplevt och sett. Ta mig till sommaren, ta mig till thailand, bangkok & phuket. I wish I was there in this very moment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar