måndag 23 september 2013

No pain no gain.

They say no pain no gain and today I know why. Jag sitter med studier denna soliga måndag framför min kära dator. Jag försöker skriva ett intro till en essay i Academic Writing och det är inte helt lätt om jag ska vara ärlig. Formuleringar, ordval, meningsuppbyggnad - Jag finner det väldigt klurigt och självklart sitter jag här dagen innan det ska in och skriver i ren panik.

Skolan har funnits i mitt liv sedan 6års ålder och FORTFARANDE slarvar jag och gör saker i sista minuten, varför blir det aldrig bättre? Varför envisas jag med att sitta sekunden innan arbetet ska lämnas in? Jag känner mig aningen hopplös och lär få sitta framför datorn tills jag känner mig nöjd, med andra ord lär hela min dag spenderas framför datorn.

xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar