söndag 8 september 2013

But I love it so much.

Sitter i min lilla fina lägenhet och pluggar söndagen till ära. Inte superkul men det behövs göras. Studerar engelska nu till hösten och finner det ganska så roligt faktiskt, engelska är man i ständigt behov av och jag vill vara så bra som det bara går. Fick faktiskt en komplimang från min lärare härom dagen, hon sa att det låter som om att jag är från Kalifornien. Det gjorde mig glad, för jag strävar mot att inte låta svensk när jag pratar. Jag vill lyckas med att bemästra språket och prata som om att jag vore native speaker - och jag anser mig vara på god väg.

Annars så kommer denna dag ägnas helt åt studier, har en del att stå i, men första uppgiften är åtminstone färdig så jag ser ljuset i tunneln, absolut.

Det är för övrigt magiskt väder utomhus, underbara sista sommardagar som gör sig hörda. Önskar jag ville eller hade tid för att vara ute, men jag känner mig ganska så mättad på sommaren och dess värme, och attans så jag kommer få ångra att jag sa det i framtiden men just nu vill jag ha en kylig höstbris, jag vill inte svettas mer. Anyhow, dags att sluta fly från studier och sätta fart igen..

xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar