tisdag 12 juni 2012

En resa genom livet.

Jag älskar att resa. Ingeting är så roligt som att se en ny plats. Få känna en ny kultur och träffa nya människor. Med min pappa&p har jag rest mycket i Asien, sätt platser jag aldrig kunnat ana att jag en dag skulle få se och att vara 21 år och ha sett så otroligt många fina platser som jag gjort är fantastiskt, verkligen. Min favorit plats kommer hur man än vrider och vänder på det vara Thailand. Anledningen till det är att landet är så fint och spännande enligt mig är på grund av kulturen och människor. Jag har träffat dom trevligaste människorna i mitt liv i Thailand, människorna må leva på turism men dom är genuint trevliga. Jag har lärt känna mesta dels homosexuella i Thailand och alla har varit med om sådana saker och erfarenheter, det är sådana kontraster. Och varje gång vi åker hem ifrån Thailand får vi presenter och diverse saker för dom vill att vi ska minnas dom. Och varje gång vi är där försöker vi göra en 'skillnad'. Det är viktigt för mig att göra det lilla jag kan, skänka pengar om jag ser någon på gatan som saknar en kroppsdel eller om jag ser hemlösa hundar gå och köpa något att äta åt dom. Dom små gesterna räknas. Konstasterna är så stora från hur dom lever och hur vi har det, i jämförelse är vi rika. Dock tycker jag att det är nyttigt för någon från västvärlden att se hur människor i u-länder lever och att dom är lyckliga för det lilla dom har. Kulturen är också otroligt fin, jag älskar buddismen, min favorit religion av dom alla. 


Resandet berikar oss på ett så djupt plan att det är fantastiskt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar