söndag 12 december 2010

Tro och klädsel, nio och tio.

jag fuskar och kör två till idag; Min tro och det här hade jag på mig idag.

Lets go with 9; Min tro!
Den stora frågan här i livet, vad tror du på? Och det är en stor fråga att ta sig an. Andra skulle säkert tycka att det är hur simpelt som helst, men för mig krävs en fundering. Många i vår värld lever efter sin tro, sin tro på en gud som hjälper dom att ta sig fram. Somliga tror på att det är ödet, andra tror på kärleken. Men Kim då? Jag har spenderat lite tid i Asien, där Buddhism är stor. Jag har varit runt omkring människr som tror på Buddhism och den religonen är väl den som känns mest naturlig enligt mig.

Jag tror på människan, jag tror på förändring och att kunskap ger makt. Det låter fånigt, men det är min tro. Jag tror på att människan är god, att kunskap tar dig långt och att det aldrig är försent för att förändras. Jag tror alltså på människorna, på jag;et. Det må låta flummigt och konstigt men det är min tro.

Then we go with number 10;
Jag tycker vi kör på vad jag hade igår. För min klädsel just nu är fattig. För få plagg. typ två. eller tre. Anyways igår var det jeans, svart stövlar, en vit t-shirt med coolt tryck från Lindex och cardigan från Adiddas. Plus FET jacka från peak <3

Nu ska jag göra någonting annat än att skriva. Shalom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar