söndag 26 december 2010

20 den här månaden & ett annat ögonblick 21.

Idag är det den 26e och julrean drar igång förfullt. Jag ska absolut kolla runt lite i affärerna i Kista senare idag. Den här helgen har varit så skön, jag har slappat till hundra tio procent. Och nu sitter jag här framför datorn i mitt A's rum och på undervåningen spelar någon piano så fint. Skulle tro att det är hans syster. Fint låter det iallafall, man kan inte låta bli att stanna upp och lyssna en sekund.

Idag är det nummer 20 på listan;
Den här månaden, december alltså har typ passerat förbi. Endast ett par ynka dagar är kvar. December har bjudit på mycket, så som jobb, snö, shoppning, ledsamheter, lycka och för att inte glömma jul och nyår. December är en fartfylld månad och har alltid varit för min del. Dock är det skönt att den äntligen kommer till sitt slut. Inom bara några dagar väntar ett nytt år och nya tag. Nya saker att se framemot. Nya saker att ta sig an, Can't wait. 2011 kommer bli minst lika fint och bra som 2010. 2011 kommer bli året jag flyttar hemifrån, reser utomlands, är glad och bara har det väldigt fint.

21, Ett annat ögonblick;
Ett annat ögonblick.. Vilket ska jag välja och vraka bland. Kanske ett som utspelar sig ett antal år tillbaks. Jag var med mina två vänner, bästa vänner. Y & C. Vi brukade ofta bege oss till ett ställe som på den tiden hade en stor roll i våra liv. Vi sa ofta att det inte är helt okej att hänga där men det gjorde vi, dock tyckte vi att vi visade mer respekt än somliga andra under den tiden. Iallafall.. Den här gången var det inte allt för varmt och inte allt för kallt. Det var någon gång mitt emellan. Vi tre var där och skojade runt och lekte någon slags lek. Jag skuttade runt och härmade kända människor, mina två vänner skrattar och skuttar runt med mig, medans den andra sätter sig på en bänk som vi tidigare sagt att hon inte ska sitta på just för att den va blöt.. ändå satte hon sig på bänken. Och blöt blev hon. Som vi skrattade... Ett fint litet minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar