fredag 10 december 2010

En bästa vän som är så där bäst.

Dag nummer sju av den oändligt långa listan. Dag nummer sju säger att man ska berätta om bästa vännen. Och jag råkar ha en sådan. Hennes namn är Yvette. Henne har jag känt sen 2005, vilket är fem år och lite mer där till. Det är faktiskt ganska svårt att skriva om henne för det finns så mycket som man vill få sagt.

Hon är en sådan där vän man vill ha vid sin sida jämt. Hon är väldigt säkert i sig själv och hon är lugn. Lugn och sansad, vilket jag inte skulle kalla mig själv. Vi kompliterar varandra på ett sätt som är himla bra. Och jag minns allt när hon snackade om sin j*vla Harry Potter och jag satte mig på tvären, ett eller två år senare var även jag såld till "skiten". Hon influerar mig och tillsammans är vi ett sådant där kompis par som man ger en sne blick, oss två tillsammans innebär flams och trams. Vi har hunnit med en del saker ihop, konserter, antal dagar i stan, glassätande, sleepovers, Londonresa, massvis om roligheter har vi upplevt. Hon är en vän som jag vet att jag har, vi vet att vi har varandra trots att vi inte pratar varje dag. Vi vet att vi har varandra, men vi tar inte varandra förgivet. I love that girl, den där Yvette som är sådär cool av sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar