måndag 6 december 2010

For the first time / Day five

"We're smiling but we're close tears,
Even after all these years.
.." - The scrpit

Jag tror jag funnit mig ett nytt litet fint band, ett band som säkert hela världen redan har vetat funnits länge? Vad vet jag? Jag lyssnar bara på bra, fin musik som faller mig i smaken. Just idag känns The script tillräckligt fina. Låtar som For the first time och Breakeven låter härligt i öronen mina. Dessutom har dom trevliga texter. Ännu en ska som är lite fint med killarna i bandet är att dom är irländare och vi alla vet ju vilken sucker jag är för folk från Storbritannien.

Jag menar band/artister som; som Pink Floyd, Beatles, Depeche mode, Pet Shop boys, The Clash, Muse, Cure, Pixie Lott, Oasis.. Ack det finns så många fler bra, I could go on forever.

Anyways det är dag sex idag på min såkallade lista. Idag är det "Min dag" som jag ska berätta om. Dock har inte dagen varit allt för givande. Dagen började klockan sju imorse då alarmet på mobilen gick, med andra ord vaknade jag upp till tonerna av MIA's nya hit Come Around med Justin Timberlake. Drog mig ur sängen runt 20 över och hann nätt och jämt kila iväg runt kvart i åtta. Jobbade på, på mitt skojsiga jobb fram till halv elva, sen fick jag en rast som knappt varade en halvtimma. Det var meningen att jag skulle gå hem ett men fick istället gå hem strax innan halv tre.

Kom hem, gick en sväng med min söta hund. Tog en dusch, slappade lite med en bok i handen. Runt kvart i fem, halv fem kom P' hem och hämtade upp mig och P' för att hämta upp oss för att hämta oss en ny bil i Märsta. (Fin va den). På hemvägen stannade P und Moi för att köpa hem pizza åt la familla. Ingen orkade laga mat.

Efter maten tog jag på mig min fina mysiga pyjamas och ligger sedan dess i min härliga säng och bara njuter av tanken på att jag börjar klockan elva imorgon. Livet leker under ett par timmar.

Imorgon är det jobb mellan elva till senast fem, på kvällen ska jag träffa min prins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar