söndag 15 juli 2012

We were best friends.

En liten funderare såhär på kvällen.. Kan man ens säga funderare? min stavnings grej säger iallafall inte emot. Anyhow så hade jag ett samtal med en person idag, samtalet handlade om i vilken ålder man borde skaffa barn och om man ska gift sig i kyrkan eller inte. Jag är väldigt för karriär, jag tycker det är oerhört viktigt med en utbildning, vara allmänbildad och ha hunnit göra allt det man vill hinna med i livet innan man skaffar ett barn. Enligt mig är skaffa barn det absolut största du kan göra i livet, ge liv åt en annan människa är någonting som bör vara genomtänkt, jag menar du är bunden till denna människa för resten av ditt liv, du ska försörja denna person tills dagen då han/hon fyller 18 år, du ska förse barnet med kläder, leksaker, mat, måsten och mer därtill. Jag tycker det är oerhört viktigt att ha ett stadigt liv innan du skaffar ett barn, såsom jobb, fast boende, en framtidsplan framförallt. Personligen vill jag ha barn (om) när jag är runt 30, för jag måste vara färdig med mig innan jag kan ta hand om ett annat liv, jag är långt ifrån klar med mig själv. Vad det gäller giftermål så anser jag att det inte spelar någon roll om det är i kyrka eller inte, det är lika mycket värt om det sker i kyrkan eller på en äng, dock är jag personligen tveksam om jag vill att mitt bröllop ska ske i kyrka, pga jag inte är helt med på noterna om vad kyrkan står för - Med andra ord jag tycker inte riktigt om allting som kyrkan står för och hur dom framstår... Hur som helst så tycker jag att man inte behöver skynda på giftermål, det får ta sin tid och jag har väl en bild om att jag inte vill gifta mig före 28 av någon anledning. Well well, massa åsikter såhär på kvällskvisten. hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar