söndag 22 juli 2012

This very night it's you and I

Jag älskar att vara uppe sent, även om det inte är min starka sida dagen efter, blir så grinig och trött, men det är det värt - Jag blir mer kreativ nattetid, idéer kommer till mig och jag blir alltid skrivsugen när mörkret närmar sig. Klockan slår snart tolv och jag lyssnar på Justin Bieber, One love, denna låt har kommit att bli en favorit. Den känns som lite av en fortsättning på One time som fick honom att slå igenom.

Dessa kvällar är dom bästa. Jag sitter här med hörlurar och lyssnar på fin musik som betyder något. Kikar runt på internet och är glad över att jag lever och är frisk. Oftast så är det väldigt små saker som krävs för att man ska känna lycka, dom små gesterna betyder så mycket - och dom små stunderna räknas. Att bara kunna sitta här i mörket, lyssna på bra musik och uppskatta nuet är så mycket värt. Ibland glömmer man att uppskatta det man har.

En liten notis strax innan klockan slår tolv och söndag blir till måndag, Justins senaste skiva Believe är det bästa jag hört på riktigt riktigt länge. Jag råder er att lyssna. Jag sitter här och lyssnar med in-ears och killen är en talang, gudars vilka låtar, vilka beat, vilka texter - jag är tagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar