söndag 15 juli 2012

Material girl.

Blir man någonsin nöjd med vem man är och vad man gör? Vill man alltid ha mer eller kommer det en dag då du faktiskt känner att du har allt och att du är nöjd med din tillvaro? Jag kan ofta tänka att om jag bara hade den där saken eller om jag bara hade råd att gå på den där konserten, eller om alla mina kläder var märkeskläder då skulle jag vara nöjd- Nu är det inte riktigt så det är, för du kommer inte känna dig mer glad bara för att hela din garderob består av dyra märkeskläder, eller för att ditt hår jämt är snyggt och glansigt, jag tror dyrt och heligt att det alltid kommer finnas saker som man suktar efter och som man tänker "jag kommer känna mig bättre när jag äger den där datorn", dock tror jag att det handlar mer om hur du trivs med din tillvaro och vart du befinner dig i livet. Om du är nöjd med din livssituation och dina prestationer tror jag att det materiella spelar mindre roll i ditt liv, självklart kommer materiella ting alltid vara en stor del av våra liv i och med att vi lever i en värld full av materiella ting, och där det värderas att ha den senaste prylen på marknaden- men som sagt, jag tror lycka kommer inifrån, är du nöjd med dig själv, så blir suktandet efter saker inte lika stort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar