lördag 17 mars 2012

Staden i mitt hjärta Stockholm jag är din

Sju månader i en annan stad. Det är sju månader sedan jag flyttade hemifrån. Sju månader sedan jag flyttade från Stockholm. Jag älskar Stockholm, staden har mycket att erbjuda och det är ständigt nya händelser. Jag trivs i Örebro, det är här jag kommer befinna mig i två år och några månader till, dock har jag inga som helst band med denna stad. Jag känner ingenting för staden, den är fin på kvällen what more? En trevlig stad att befinna sig i under en kortare tid, en stad jag inte vill kalla hem. Har absolut ingenting emot Örebro som stad, inte alls, vi har bara inget band emellan oss, något som får oss att känna samhörighet, något som får oss att hålla ihop. Jag är född och uppvuxen i Stockholm och i slutet kommer jag återvända.

"Jag har, sagt det förr för jag har levt mina dagar
I staden där jag växt upp, finns minnen som jag saknar
Stockholm i mitt hjärta, jag besjunger dig min vän"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar