måndag 5 mars 2012

I'll catch a grenade for you

"Take a bullet straight thru my head.."
En måndag i mars, ack så jag längtar efter bredare breddgrad. Vissa dagar är längtan större. Mer påtaglig. Jag har helt bestämt mig för att Sverige ska få vara min bas, dit jag planerar att återkomma efter en längre resa. Stockholm kommer alltid vara Stockholm. Sommaren i sthlm är oslagbar. Slussen på sommaren är ingenting likt, skansen på sommaren är bäst och grönan en sommarkväll får mig att känna mig vid liv. Stockholm i mitt hjärta, men det är lite så jag vill ha det, i hjärtat, inte ständigt vara där, jag vill få uppskatta det stället. När jag flyttade därifrån i augusti förra året var jag en gnutta trött placet, jag gick på en ständig rutin. Det är först nu som jag flyttat därifrån som jag inser att det är dit jag ska tillbaks när studierna är färdiga om sisådär 2,5 år.

Jag vill resa, jag vill se världen, jag vill göra en skillnad, även om den så är liten. Jag vill tillföra något i världen. My goals are big but not impossible. Och jag kommer alltid återkomma till min bas, V-by, sthlm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar