söndag 11 mars 2012

Music is everything

Det är vår! It's official, at least it feels like it!
Vår är den bästa årstiden, man har gått runt och längtat efter att det ska bli varmare och helt plötsligt är det här. Jag blir härligt glad när solen tittar fram. Att få ladda batterierna lite och känna solen i ansiktet är så grymt nice.

En annan liten sak; Ingenting kan få mig så glad som musik. Jag skriver ofta om musik i min kära blogg och det beror på att musik är något som ständigt kan få mig glad. En låt kan få mig att känna lycka. Min dag må ha varit hur kass som helst men så hör jag en låt som enligt mig är kanon och hela jag kan lysa upp. Jag älskar att musik kan påverka mig så starkt. Jag är oftast den som faller för en låttext, dock finns undantag. Jag gillar även sådan där musik som får dig att le, som du bara inte kan motstå att le åt. Exempelvis en låt av Bruno Mars (en stor favorit hos mig) The Lazy Song får mig att skratta för den är så kul, texten är slående. Jag brukar drömma mig bort när jag vandrar med musik i öronen. Jag kan tralla iväg ganska så långt då. Musik betyder enormt mycket för lilla mig.

Bäst just nu;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar