tisdag 15 november 2011

Du kalla höst.

Jag har haft världens längsta dag, åtminstone så kändes det så. Började Nio imorse och slutade fyra. Jag är van att börja tio och sluta tolv. Dålig vana I guess.. Idag visade sig verkligheten. Dock är det himla mysigt att det går mot mörkare tider, jag kan inte minnas att jag någonsin tyckt det förrut, men nu helt plötsligt gillar jag mörkret. Vandra runt inne i Örebro på gatorna efter fyratiden, då det redan är mörkt. Jag gillar stämningen som November, December och Januari bjuder på. Jag gillar en kvällsfika inne i stan och det absolut bästa med detta är att jag nu mer bor "ensam" - alltså utan någon förälder som styr och säger att man måste vara hemma en viss tid. Jag älskar den där känslan, kunna göra vad jag vill, stanna länge inne i staden.

Mysiga höst, du är välkommen, dock är det himlans kallt. Det ogillar vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar