onsdag 19 oktober 2011

Vikten av tid.

Det är alltid det där med tid. Få tid att räcka till, saker och ting tar lång tid, tid är pengar och livet är "på" tid. Allting handlar om tid, vi är så beroende av tid att det nästan är lite svårt att förstå. Vi lägger upp alla våra planer kring tid. Tid är allt.

Just nu i mitt liv, har jag en del att hålla reda på, bli klar med och bara komma ihåg. Ibland vill jag slänga tid i väggen och göra saker lite som jag tycker att jag vill göra saker. Jag vill inte alltid ha riktning och tid att gå efter. Det blir så inrutat och vardagligt och nu under hösten är det, det sista jag behöver. Tyvärr kan jag inte sluta bry mig helt, har tentor, en tenta jag väntar svar om, en presentation i Language structure, make up work i samma ämne och måste läsa på om morgondagens society. Viktigt att kunna hänga med på varje lektion. Sååå tid var ämnet, jag behöver mer tid, mer av det mesta gällande det.

Vi lever på lånad tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar