söndag 16 oktober 2011

Dreams are coming true.

En söndag i mängden. Det känns som om att söndagar inte är något särskilt och aldrig kommer att vara. Jag brukar försöka ta vara på söndagarna genom att ta en promenad, dricka thé eller bara ta det lungt. Nu mer har söndagar blivit en dag då jag behöver plugga.

Jag känner mig alltid lite nere när det är söndag. Dock inte idag. Idag sitter jag med mina tankar, som snurrar himla fort. Jag tänkte tanken "Varför pluggar jag?" Jo, för att jag vill bli något som jag någon gång i livet kan vara stolt över. Många gånger kan jag känna att jag mest gör en sak för att vad jag hoppas ska komma att hända i framtiden.

Jag vet inte riktigt om ni förstått vilken otrolig drömmare jag är. Självklart är jag här och nu, men jag har ständiga ideer och drömmar som jag vill kunna förverkliga en dag. Jag drömmer om att se vartenda land i hela världen, jag drömmer om att jobba inom marknadsföring, jag drömmer om att vandra längs gatorna i LA, gå in i varannan affär och komma ut med en påse från alla pampiga affärer längs boluvard street. Många av mina drömmar är luddiga och svåra att komma i närheten av, men jag slutar aldrig drömma. Dagen jag slutar att drömma är dagen då jag inte längre finns eller är mig själv. Kim står för att drömma. Jag älskar att drömma - Att tänka att jag en dag kommer att ha uppfyllt en drös av mina drömmar gör mig lycklig. Drömma är lite som om att tro för mig. Jag tror på drömmar.

En dröm kan vara allt från att jag vill hoppa rakt ner i vattnet från en klippa, eller att en dag få vandra på samma gator som Queen en gång gjorde eller att få skriva en krönika för en tidning som betyder något för mig. Drömmar får aldrig vara begränsade. Drömmar är en del utav mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar