måndag 17 oktober 2011

King

If I could only find a note to make you understand
I'd sing it softly in your ear and grab you by the hands
Keep me stuck inside your head, like your favorite tune
And know my heart's a stereo that only plays for you


Jag brukar alltid påstå att jag är så efter med musik, men det kanske inte riktigt stämmer. Jag gillar och klicka mig runt på internet och hitta små guldklimpar. Mycket möjligt att jag är lite efter men jag hittar musiken i min takt. Idag är det Gym Class Heroes som gäller. Anyways idag har jag haft en ganska så mysig dag. Skola och sen vandrat runt i staden och suktat efter kläder som jag vill ha. Det enda som tynger mig såhär års och alltid gör är hösten som verkligen har gjort sig hörd. Det är kallt, det blåser och allting är grått. Vilket får min att sitta på en ständig längtan till varmare breddgrad. Varje gång hösten och vinter är påväg frågar jag mig själv hur jag klarade av förra året. Intressant det där.

Annars så är jag en ganska så lycklig tjej. Ägnade någon stund åt att youtuba, jag älskar det så mycket att det är ofattbart. Det finns så mycket fint som gömmer sig på den platsen. Youtube är lite som en skattkammare som sitter på tonvis av guld.

Just idag har jag tittat på antal klipp med The one and only King of Pop. Jag blir lika imponerad varje gång jag ser en video med honom och varje gång jag ser honom dansa och sjunger så undrar jag om vi någonsin mer kommer få skåda en sådan talang som honom? Han är ingen annan lik, han var nytänk, han var aldrig vanlig och som jag älskar honom för det. Han öppnade mina ögon när det gäller musiken. Han har visat vägen för många av våra nutida stjärnor.

Det känns lite som om att ingen kommer komma till hans nivå men vi har många stjärnor idag som är himla bra. Så som Justin Timberlake, Bowie (<3), Bieber, Uscher - dom är många.

Dock kommer det bara finnas en MJ, en legend.


Me who really loves music.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar