tisdag 4 oktober 2011

talking in hours.

"It's all funny games until someone gets hurt."
Jag sitter för ovanligheten vid min kära pojkväns dator med stora feta hörlurar och lyssnar till fin musik. Gudars vad jag älskar musik. Musik i alla dess former.

Idag är en sådan där dag då hösten verkligen har gjort sig hörd. Det blåser så hårt att man tror att man ska lyfta från marken. Och när jag cyklade kändes det lite som om viden skulle kunna få omkull mig. Hösten är här, men trots det känns det ganska så mysigt. Jag gillar tjockare kläder, snyggare skor och mysiga stickade tröjor.

Jag funderar dessutom på om jag kanske skulle bege mig till fina sthlm en helg framöver. Jag tror jag skulle behöva en visit i den stora staden. Få andas avgaser en helg. Få vandra längst gatorna omringad av höga betong byggnader. Precis så känner jag. Ack jag älskar stockholm. Jag älskar stockholm på avstånd.

Min annars så trevliga vardag ägnas mest bara åt plugg nu förtiden, det märks att mitt lediga år är borta och att allvaret nypt mig i fingret. Välkommen till verkligheten Kim. Dock lär jag förbli drömmare. I min fantasi bor jag i ett helt annat land och har ett ganska så annorlunda liv. Drömmare som jag är. He he.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar