tisdag 17 augusti 2010

Stay

Ur högtalarna strömmar The Clash och deras låt London calling. Samtidigt sitter jag och tuggar på en godis och läser en blogg som handlar om en tjej vars liv utspelar sig i London. Till och från blir jag smått avundsjuk på henne, dels för att hennes liv är i London och för att hon vågade ta klivet att åka dit och bosätta sig. Varför jag inte är avundsjuk på henne är för att vid närmare eftertanke så har jag ett fint liv här i Sveriges huvudstad, Stockholm. Dock kommer jag alltid att önska att jag vore född i England, London, att det stället var mitt ursprung. Det hade varit fint. Tänk om jag hade haft den där fina klangen när jag pratar och vandrar runt på gatorna i London dag in och dag ut. Jag hade varit minst lika lycklig då som jag är nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar