fredag 20 april 2012

Living in a world with no air

Jag har ett ganska så bra liv, alltid haft det väldigt bra, bra familjeförhållanden, fina vänner, haft turen att resa väldigt mycket under min uppväxt och aldrig behövt oroa mig över att inte kunna köpa det jag vill ha och så vidare (jobbat sedan 16/17 års ålder) med andra ord så borde jag vara nöjd med det livet jag lever och levt. Jag skulle absolut inte vilja ändra något i mitt liv jag levat. Allt det jag varit med om har format mig till den människan jag är idag och återigen jag är nöjd. MEN jag kan känna att mycket vill ha mer, jag önskar ganska så ofta att jag vore bosatt i LA, London, KL bara för att jag längtar efter mer, större, bättre. Jag är girig och jag har alltid varit den typen av människa som har lite av ett storhetsvansinne. Sverige är ett oerhört bra land där vi barn och ungdomar aldrig har varit begränsade. Vi får i tidig ålder höra att allt är möjligt om du har tillräckligt med vilja och motivation. Mina föräldrar har alltid varit väldigt bra på den fronten, min pappa körde i tidigt ålder med att "du kan bara du vill" och när jag sa "jag kan inte" så sa pappa "vad sa du?" Så i min familj har det alltid peppats mycket. Likadant om någon var dum eller liknade i skolan så sa min pappa att jag skulle stå upp för mig själv, svara tillbaks om någon var taskig och jag tycker att detta har gjort att jag idag tror på mig själv. Jag har ett självförtroende som är ganska så stort, inte överdrivet, men jag tror på mig själv och min förmåga att kunna åstadkomma det jag vill och drömmer om. Jag skulle dessutom aldrig sitta tyst om jag anser att något är fel eller kränkande, jag står upp för det jag tror på och värderar här i livet. Jag tror på mig själv och mina medmänniskor. 

Utifrån allt detta så vill jag få sagt att jag är nöjd med min tillvaro och jag tror på mig själv och min förmåga att lyckas med vad jag tar mig an, dock har jag en ständig dröm om att bo utomlands, resa och ständigt berika mitt liv med fina minnen och stunder- Jag vill ständigt ha mer och vara mer. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar