torsdag 19 april 2012

En sådan där liten lista.

En lista som jag hittade i min väns blogg. Very much fun!


1. Vad röstade du på i valet 2010?
Socialdemokraterna

  2. Skulle du rösta likadant idag?
Nja, tveksamt.

 3. Vem är din favorit-Beatle? Paul McCartney

4. Hur tror du att människor omkring dig ser på dig? Hm, jag vet inte riktigt, det är otroligt svårt att svara på för jag vill inte lägga fokus på hur andra ser mig, det är snarare viktigt hur jag själv ser mig och vad jag tycker om mig själv.

5. Hur ser du på dig själv?
Hm. Alltså jag kanske inte alltid är nöjd med mitt utseende men jag är alltid nöjd med vem jag är och hur jag är. Jag ogillar att se ner på mig själv och finner det onödigt. Allt som jag varit med om fram tills idag, här och nu, har format mig till den jag är och jag ångrar ingenting.

6. Vad är det godaste du vet?
Öhm, en väldigt svår fråga, jag är en sådan här godismänniska mer än vad jag gillar mat, dock äter jag inte orimligt mycket godis trots det. Jag tror inte det finns någonting jag älskar riktigt i matväg. Det är hela tiden upp och ner och hit och dit. Ena dagen pizza andra dagen rödspätta.

7. Hur långt kan du springa utan att stanna och gå en bit?
Någon kilometer, inte mycket att hänga i julgranen dock, gillar att gå mer, tycker det ger mig mer.

8. Vad är du bra på? Jag är stark, psykiskt stark. Jag tror att det är svårt att knäcka mig, det ska krävas mycket för att jag ska ta åt mig hårt om det inte är någon som står mig väldigt nära, typ min pappa/pojkvän. Jag är liksom ganska så hårdhudad, varit med om saker som gjort mig stark. Jag är bestämd, jag vet vad jag vill och hur jag vill ha det, vilket jag tycker är positivt. En annan sak, som jag är bra på är att bry mig, jag tycker att det är viktigt att ge till människor som inte är lika lyckligt lottade eller har lika gott ställt. Jag tycker det är viktigt att ta hand om sina medmänniskor och jag gråter alltid till program som fuskbyggarna osv.


9. Berätta om din mest smärtsamma upplevelse någonsin? Hm, en smärtsam upplevelse.. Jag anser att ingenting i mitt liv har varit tillräckligt jobbigt eller smärtsamt. Jag har hittills levt ett otroligt bra liv och jag är oerhört lyckligt lottad. Min familj är fin, dom är till större delen friska och vi har en fin sammanhållning trots skilsmässa och året då min P' kom ut.

10. Vad är det pinsammaste du varit med om? Nu är jag tråkig MEN jag kan inte komma på någonting som jag tyckt varit jättepinsamt. Jag har säkert varit med om någonting men ingenting som jag kommer ihåg och inte kunnat skratta åt i efterhand.

11. Om du bara fick lyssna på en låt resten av ditt liv, vilken skulle du välja? Jag vill välja en fin låt som väckt många känslor, en låt jag skrattat och gråtit till. Kanske en långsam låt men och andra sidan vill jag ha en härlig partylåt som får dig att vilja leva och ha roligt. Ett givet val är ju Queen - Don't stop me now (alla som känner mig vet att jag älskar Queen) men mot alla odds väljer jag en ganska så ny låt som heter Live my life med Far East Movement, JB & Redfoo för den låten gör mig lycklig. Jag vill ställa mig upp och dansa och inte tänka på att det finns en morgondag och vad gör dig mer lycklig än att leva fullt ut och inte tänka på någonting annat än nuet?
DÄR OCH DÅ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar