söndag 29 april 2012

Jag kan inte låta bli att fundera kring livet, jag är en sådan där person som tänker mycket, drömmer mycket, vill mycket - helt ärligt så är jag en person som vill så innerligt mycket, kanske lite för mycket. Brukar få höra ibland att jag måste leva livet här och nu, inte planera livet. Jag är ett kontrollfreak, jag älskar att ha koll, gärna planera när var och hur saker ska ske. Jag vill inte bli överraskad för stort, jag behöver få känna att jag vet vad som kommer hända. Det är så jag fungerar. 

En annan fundering som funnits i mig senaste tiden - Man brukar säga att livet är för kort för att vara bitter och otrevlig, och självklart håller jag med till viss del. Jag har inga som helst problem att vara snäll mot människor, men att vara snäll mot någon man inte tycker om finner jag inget värde i. Jag menar livet är för kort för att vara falsk och trevlig mot någon du inte tycker om, varför ens lägga energi på att vara ytlig och prata med personen i fråga? Inte för att jag känner så nu men you guys get my point. Så känner jag! 

En sista och tredje sak är att jag har hittat en låt som typ får mig att känna att "shit, så här känner jag", åtminstone refrängen känns som mig just nu. Jag vill inget hellre än att sommaren ska komma och jag får min "ledighet" - Jag behöver lov från skolan, få vara på hemmplan, träffa mina fina vänner i Sthlm. I need them och jag ser mitt jobb över sommaren som ledighet, av den anledningen att jag kommer ha kul, tjäna pengar samtidigt som jag har roligt och få träffa mina fina arbetskamrater. 

Fun. - We Are Young Lyrics

Give me a second
I, I need to get my story straight
My friends are in the bathroom getting higher than the empire state
My lover, she's waiting for me just across the bar
My seat's been taken by some sunglasses asking about a scar
And I know I gave it to you months ago
I know you're trying to forget
But between the drinks and subtle things
The holes in my apologies
You know I'm trying hard to take it back
So if by the time the bar closes
And you feel like falling down
I'll carry you home

CHORUS:
Tonight
We are young
So let's set the world on fire
We can burn brighter than the sun
Tonight
We are young
So let's set the world on fire
We can burn brighter than the sun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar