onsdag 11 april 2012

all these dreams

Det är dagar då jag drömmer mig bort och låtsas vara någon annan, och inte för att jag inte trivs med vem jag är och vad jag gör. Det handlar mer om att jag lever i en ganska litet land och många gånger känns det som om att jag är "menad" för att finnas i en större stad, ett större liv. Jag känner mig instängd i en liten stad, jag vill vara anonym, inte bli igenkänd och jag vill ha nya ställen att upptäcka varje dag i min stad. Jag vill att saker och ting ska kännas nytt fast att jag bott i staden under en längre tid. Jag vill känna frihet. Jag vill upptäcka och hitta nya vägar. Nu när jag bor i en ganska så liten stad, mindre än den jag kom ifrån och allt jag gör nu förtiden är att plugga och who can blame me? Tiden går långsamt och jag drömmer om en större och mer fartfylld stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar