måndag 18 juli 2011

Week-ends

Ännu en helg har passerat. Förr var helger heliga, från det att jag var fyra-fem tills runt 17 år. På helgen var man skolfri och på lördag fick man lördagsgodis. Nu mer är förknippas helger med jobb, inte alltid men helgerna betyder inte längre ledighet, som det gjorde en gång i tiden.

Just denna helg har varit fin, trevlig, mysig. I fredags jobbade jag stägning men myste med killen på kvällen till en ny serie jag börjat följa. I lördags var det fullt upp för moi. Träffade min kära vän Yvette i stan för en lunch, fika och liiite shopping. Vi ses inte så ofta, så när vi väl ses är det så himla mys. Efter det tog jag tåget hem, hann fixa mig lite, sen bege mig till centrum där jag blev upphämtad av killen och ett par kompisar till honom och mig. Vi åt god middag och bowlade i Kista. Himla kul, dock visade det sig att bowling inte är min starka sida. Efter det blev det fest hos en vän. Det var fullt hus, verkligen fullt. Träffade massor av människor, bekanta, gamla klasskompisar. Jag hade en himla trevlig kväll och en himla trevlig dag. Fullspäckad dag dock... Det resulterade i lite sömn (kom hem sent från fekke) och fick inte sova fullt så länge som jag hade vilja. Meen meeen jag är nöjd med utgången av min helg.

Nu ska jag sova, imorgon väntar lite ärenden och en fika med en vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar