tisdag 18 december 2012

2013..

Varje år vid denna tidpunkt börjar jag fundera på det gångna året och vad jag åstadkommit, vad jag har att vara stolt över och vad jag kunnat göra bättre.. 2012 var för mig ett ganska så svårt år, mycket beslut, funderingar och frågor om jag verkligen var nöjd med min situation och min väg jag valt - svaret blev nej, jag kämpade mig igenom mina studier men insåg att jag inte skulle syssla med den inriktningen, jag kom inte in på det jag trodde att jag ville och hade en svacka, började söka jobb men insåg att jag behövde komma bort från min väldigt simpla liv och pratade ihop mig med min kära vän. Jag gick på rutin under en tid, hade inte riktigt någon glädje och kände att jag behövde förändring. Det blev en förändring med besked. På bara några få veckors tid gick jag från ett "tråkigt" liv i Sverige till ett galet liv i London.

2012 har varit bra, året har haft lite nedgångar, såsom ångest över plugg, inte riktigt vetat vad jag vilja göra och haft känslan av att tiden är knapp och att jag måste hinna med så mycket som möjligt.. Dock har det varit ljusa stunder också, april/maj bjöd på London med en vän, väldigt mysiga dagar i världens bästa stad, en sommar med massor av lycka. Pride, gbg, familj, sena kvällar, mysiga stunder med min fina syster, besök på grönan och att få spendera ännu en sommar i fina Stockholm var så mycket värt. Det absolut bästa med detta år var min flytt till London, min själ behövde denna resa. Jag har befunnit mig i London sedan Oktober och jag har älskat varje minut, jag vill påstå att jag och min vänner är närmare än någonsin och hon är min bästa vän mer än någonsin och att få göra denna själsliga resa tillsammans är mycket värt. Jag kan London, jag älskar London och andas London. Jag har lärt känna mig själv under dessa tre månader och 2012 kommer att avslutas på bästa möjliga sätt. Under 2013 tar jag med mig att jag är viktigast i mitt liv och att INGENTING är omöjligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar