söndag 28 april 2013

Here's another one.

Jag sa att jag skulle skriva några rader om när jag såg JB för fem dagar sedan. Jag tror jag skulle kalla mig själv fan, åtminstone fan av hans musik som jag anser vara grym. Hans musik gör mig glad och peppad. Dock vet jag inte om jag är ett fan på ett personligt plan, visst hans musik är bra, bättre än bra men utöver det så nej, vad han gör på fritiden intresserar inte mig, jag vill bara lyssna på musiken.

Konserten härom dagen tog på krafterna without a doubt, min syster som är en liten Belieber tyckte att det skulle köas tidigt, hon åkte in en timme före mig, om inte mer, själv kände jag att 12 fick räcka. Så jag kom fram till Globen klockan tolv och fick be vakterna lite om att få stå där min syster stod och efter liten stund så fick jag & Y' komma in där. Det lugnade mig och min oro. Detta var min systers andra konsert någonsin och ingen liten sådan att börja med. Anyhow, dagen gick ganska så fort, det var kyligt och blåste redigt vilket gjorde det hela liite jobbigare. Höll humöret uppe genom onyttigheter, that's the way to go en sådan dag. Insläppet började 17.30 och roligt nog så fick vakterna ganska så bra pli på alla tusentals tjejer. Jag var inte så mån om plats i och med att jag mesta dels var där för min syster och musiken. När vi väl kom ner vid ståplats så var det bara att sätta sig ned och vänta, väntan vår lång och seg, speciellt när man har liten plats. Tids nog drog konserten igång och alla blev som galna.

Konserten i sig var kanske inte det bästa jag någonsin sett, men det har väl också med smaksak att göra,  det var en show ut av bara h... & en påkostad sådan, otroligt påkostad och varje ord Justin säger är inövat och har bara rum för utbyte av stad och land han befinner sig i. Vissa låtar och scenografi går inte ihop med varandra och showen är enligt mig riktad mot en yngre åldersgrupp, vilket gjorde att jag kände mig lite föråldrad. Det bästa enligt mig är musiken, låtarna är detsamma och dom är verkligen grymma, dessutom sjunger han några akustiska låtar som får mig på fall. I helhet så är det kul att få ha sett Justin Bieber live, helt klart en upplevelse men gör jag det igen? Jag tror faktiskt inte det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar