torsdag 24 maj 2012

I love you, it's you and me buddy!

Det finns en sak i världen som jag älskar något innerligt mycket. Något jag inte kan leva utan, jag skulle inte gå ut utan att veta att jag har med mig min musik. Musik är mitt allt och har hjälpt mig i så många situationer. Det må låta galet att ljud ur ett par högtalare kan få mig att må så innerligt bra men saken är den att en låt med en innerlig text kan träffa rakt i hjärtat, en låt kan beskriva en känsla som du känner fast inte kunnat uttrycka, musik kan många gånger sätta ord på något du inte kan beskriva i ord. Många gånger då jag varit ledsen har musik varit min tillflykt, för att lyssna på en favoritlåt eller en låt som passar in på den sist du är i där och då kan lätta upp stämningen och få dig att känna att du inte är ensam, det finns fler i världen som kan ha varit med om samma sak som dig. Ibland när jag tyckt synd om mig själv brukar jag också fly till musiken och lyssna på riktigt sorgliga låtar och säga tyst för mig själv "this is not the end" och tänka att det finns fler där ute i världen som kämpar och kanske till och med har det värre än mig. Musik framkallar känslor - sympati, lycka, ledsamhet, alla slags känslor som går att känna kan musik få mig att känna. Tänk alla låtar som vi kopplar ihop med fina underbara minnen. 

En låt som väcker många minnen hos mig är It takes a fool to remain sane med The Ark, en helt galet bra låt som får mig att känna motivation, lycka och styrka. Musik är allt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar