söndag 29 maj 2011

Ritchest of them all

Ännu ett inlägg som skrivs på natten

Jag följer serier som Gossip Girl och nya 90210. Båda dom serierna handlar om äckligt rika ungar som är så bortskämda att det är läskigt. Ett annan sak som serierna har gemensamt är att karaktäerna börjar gilla varandra fort.Ena dagen är det A och B som är tillsammans, nästa dag har A känslor för C. Det är knappt så att ja hänger med. Dessutom tycker jag att karaktärerna lever världens dröm liv. Dom är bekymmerlösa, rika och snygga. Dom lever i en värd som aldrig kommer att existera. Trots detta finns det massor av människor på vår planet som vill vara precis som Blair i Gossip Girl, äga allt det hon äger och få leva det liv hon lever.

Och helt ärligt kan jag ibland känna att serier som dessa kan ibland bli för mycket för mig. Under en period var jag tvungen att ha ett uppehåll från just 90210 för att serien kom för nära inpå. Jag kollade nämligen på två säsonger, typ fyrtio avsnitt på två veckor, det blev alldeles för mycket för mig. Jag verkligen levde mig in i dom förhållanden som karaktärerna i filmen hade. Jag blev nästan rädd för mig själv. Det blev så intensivt. Nu har jag dock börjat kolla igen, med måtta!

Och jag undrar lite om livet i tv-serierna faktiskt speglar riktigt människor liv någonstans i världen? Kanske är det taget från några rika ungdomar i Monaco, LA eller kanske just Upper Eastside i New York? Jag vet bara att jag i väldigt korta stunder kan känna en gnutta svartsjuka. Möjligt att svartsjuka är ett för starkt ord. Jag vill tro att vi alla suktat efter "det där livet" någon enstaka gång.

Nu till drt viktigaste, en god natts sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar