söndag 29 maj 2011

Break of dawn

Jag sitter och lyssnar på One Republic. Dom är bättre än vad man tror. Plus att all the right moves kanske är den bästa låten dom gjort. Jag älskar den. Hur som helst så sitter jag här i mitt rum, i sängen. Det är mörkt och min syster sover. Och som vi alla vrt blir jag som mest sårbar på kvällen. Snarare när klockan närmar sig natt.

Dock behöver jag rutin som det fint heter. Imorgon ska jag öppna i Väsby, stänga i Sollentuna. Så det blir typ en full arbetsdag för lilla mig. Alltid mys med pengar. Dom behövs. Veckan som kommer kommer bestå av att jag på tisdag ska sluta med mina finnpiller eftersom jag vill kunna sola i fina grekland. Annars så väntar städning av rum, träffa killen och självklart jobb. Med andra ord; En ganska så slapp vecka.

Nu spelas Celine Dion i lurarna och finns det någon kvinna med lika stark pipa som henne? Hon har den mest fabulösa rösten av alla kvinnliga sångare vandrandes på vår planet. Det finns en låt där hon enbart sjunger några få ord i, men varje gång jag hör hennes parti i "we are the world" blir jag knäsvag och får gåshud på armarna. Det är så att tårarna samlas i ögonen och ja kan tycka att man får sig en tankeställare med hennes låtar. Dom är alla djupa med fina meningsfulla texter. Lyssna :)

Nu ska jag kolla på ett avsnitt av GG. Bye.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar