torsdag 20 januari 2011

90210

I do nothing. Sitter i min systers säng och tittar ut genom fönstret tillsammans med min hund. Skillanden mellan mig och min kära hund är jag är uttråkad och längtar efter något som är utom räckhåll. Och min kära hund njuter faktiskt av att sitta och titta ut genom fönstret, varje gång han får tillfället att göra det så sätter han sig gärna där. Utifrån det har jag tolkat det som om att min hund gillar att sitta vid ett fönster och se sig omkring. Ibland skäller han för att han ser en hund, ibland på cyklar och ibland bara sover han med huvudet på fönsterkarmen. Han är en söt hund. Min Wille.

Jag däremot har en ledig dag, vilket jag har har ofta senaste dagar, jag hatar det. jag vill jobba, tjäna pengar inför framtiden. Göra något så att det jag väntar på ska komma närmare.


Igår ändrades också riktning
på mina och A's planer. Umeå är nu i andra hand och Ö är våra nya destination. Anledningen till det är att vi kommer närmare hem och vi har nära till ett par värmande händer om vi så skulle behöva. Släkt till mig finns i närheten. Och det är bara två timmar och en 30 minuter hem. A' hittade en utbildning som verkade lite coolare där än i U' och jag hittade en exakt likadan som i U..

Alla nöjda, inte bara jag och A'. Nu ska jag glo på mysprogram, som han laddat ner åt lilla mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar