lördag 8 januari 2011

28, 29, 30. At last

Att ta sig an denna lista har tagit mig en evighet. Nu i efterhand känns det nästan lite jobbigt att jag valde att ta mig an den. Dock har jag fuskat mig igenom listan, berättat fler saker om mig själv per dag. Men det har med största sannolikhet tagit mig mer än trettio dagar att bli av med denna oändliga lista. I dag svarar jag på dom tre sista.

28 – Det här saknar jag;
Jag saknar en känsla. En känsla som infann sig från sex år till dagen då jag fyllde nitton. Jag vet inte riktigt hur känslan ska beskrivas. Under dom där tretton åren gjorde jag något varje dag och fokuserade på det. Jag hade något som varje dag var tvunget att göras. Jag längtar efter den där kicken varje dag. Hur nördigt allt än må låta... Så saknar jag skolan. Allt pluggande, viljan att vara bra och tanken på att bli något. Allt var lätt då, skolan var simpel. Att få ett betyg i svenska är lätt, men att jobba och göra saker som måste göras är svårare. Att veta att jag aldrig mer kommer känna den där tryggheten som skolan gav mig.
Sen finns det så mycket mer jag saknar, simpla små skit saker.

Dag 29 – Mina ambitioner
Dom är många och eviga. Innan jag fyller 20 vill jag ha körkort (sex månader kvar), jag vill plugga och bli något. Jag vill bli något som behövs och jag vill förändra världen. Jag vill göra något som har en betydelse för fler människor än mig själv. Jag vill vara lycklig och jag vill finnas till.


Dag 30 – Ett sista ögonblick
Ett sista ögonblick ska bli då jag känner mig nöjd med allt jag ådstakommit i mitt liv. Ett sista ögonblick får ske dagen då jag först känner mig färdig med allt vad vår värld har att erbjuda. Ett sista ögonblick kan jag inte i nuläget berätta om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar