tisdag 21 januari 2014

What are you waiting for?

Ibland kan jag fundera på livets stora frågor.. Så som 'vad är meningen med livet?' Jag har aldrig riktigt kommit fram till något vettigt när jag försöker besvara den frågan. Dessutom kan jag av någon anledning bli lite förbryllad när jag hör folks låga krav på livet, men å andra sidan kanske det är jag som har för höga krav? Jag menar jag anser att i och med att livet är så kort så bör siktet vara skyhögt. När folk säger sig vara nöjda med att sitta på Ica för resten av sitt liv så kan jag inte sätta mig in i det (det är absolut inget fel på jobbet) men jag anser att det är en begränsning att inte hoppa, lämna boet och försöka sig på något som man kanske inte vågar på grund av att hoppet är högt så att säga. Jag vill känna mig nöjd den dagen då mitt liv når sitt slut, jag vill ständigt utvecklas och göra saker som prövar mig. Jag vill bli statsvetare MEN jag älskar också mode, att skriva, att resa och london. Jag vill därför någon gång i mitt liv syssla med Mode, jag vill få utlopp för mitt skrivande, jag vill bo i London och jag vill resa massor, och samtidigt vara statsvetare - Mina drömmar är oändliga, jag menar varför skall dom inte vara det? Meningen med livet kanske är att vara lycklig och då är ett jobb på Ica okej om du är lycklig - Svårt fundering att ta sig an för alla tycker vi olika. 

xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar