tisdag 8 februari 2011

I don't know why I did thoose things I did.

Musik i all ära. Ett härligt beat som får en att vilja dansa, sjunga med och bara vara glad. Men en sång som får en att tänka till en stund. Att lyssna till låtens text kan ibland vara givande. Enligt min mening är det få sånger som görs idag som har fina texter.

Jag sitter här i skrivande stund och lyssnar till fina underbara Cher. Hennes låtttexter har en mening, dom säger någonting. Dom förmedlar ett budskap. Jag blir sådär tankespridd, jag börjar fundera kring allt och ingenting. Mina tankar för mig lite varstans. Skola, framtid, utbildning, pengar, kläder... Tankarna flyter omkring.. Mest handlar dom om att det är så mycket man vill göra, samtidigt vet jag vilken lyckligt lottad människa jag är. Jag har besökt många länder i världen, jag gick ur skolan med fina betyg, jag har haft en fin uppväxt och framför allt jag är frisk. Min familj är frisk och mår bra..

Jag är fullt medveten om att världen består av så mycket mer än Kim. Varje dag sker saker som man önskade att man kunde göra något åt. Jag önskar jag var tillräckligt inflytelserik för att stoppa det som sker i Egypten. Jag önskar att jag hade pengar nog att stoppa fattigdom. Och att jag var mäktig nog att göra världen bättre... Dock är jag alllt för liten för att kunna göra den förändringen.. Det jag kan göra för att gå ett steg i rätt riktning är att skaffa mig en utbildning hög nog, göra det jag vill göra.. Och när jag kan ska jag göra vad kan göra för att bidra med något.

Första steget är att ta itu med dig själv. Du kan inte göra något fören du styr upp dig själv och ditt liv. Det börjar med dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar