söndag 5 september 2010

Choice

I avlånga Sverige står vi snart inför ett val. Vilket parti ska ta hem valet? Blir det sossarna eller blir det moderaterna? Vart du en befinner dig i stockholm, både utan och innanför tullarna ser du plakat med diverse budskap på. Det går inte att komma undan all reklam som sprids i Sverige för närvarande. Jag vill nästan påstå att jag är lite trött på alla dess budskap. Moderaterna håller på snackar om att dom är "det enda arbetar partiet" och sossarna pratar om att "dom är dom enda". Låt oss som ska rösta avgöra vilka som är arbetarpartiet och vem som är dom enda. Det är så mycket som kastas på en inför valet och mina ögon blir alldeles trötta av all skit. Jag ska rösta på det partiet som känns rätt i just den stund som jag står i vallokalen och ska kryssa i en ruta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar