torsdag 9 september 2010

bittersweet

Jag är lite smått bitter. Anledning till att jag är det är väldigt fånig men ändå något jag anser mig få vara bitter över. Det är så att jag håller på övningsköra, lära mig hur man kör en bil och dessutom vill jag ha körkortet inom en snar framtid inte om tio år. Dock är det så att min pappa enbart vill köra när det passar honom, han menar också att vi åker ut och kör när vi ska någonstans, varför köra i onödan? Jag föreslog att vi kunde kompromissa och köra om en timme. Han tycker då att han inte ska behöva att anpassa sig efter mig, han vill göra saker och ting när han vill inte för att jag ska någonstans eller för att jag vill göra det just då.

Alltså så tycker han att jag ska anpassa mig helt efter honom efter som det är jag som vill ha mitt körkort. Meeen så jobbar jag 8 - 15 fem dagar i veckan, jag har en pojkvän och min pappa har ett krävande jobb. Så tiden finns inte alltid där, därför tycker jag att det vore smartast om vi körde runt halv fyra - fyra om dagarna. Det är liksom efter jobbet, innan middagen och dessutom hinner pappa sova och jag hinner träffa A eller vad jag nu tänkt att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar