fredag 9 juli 2010

Forever young.

Jag skulle ha jobbat igår, vilket jag också gjorde. Dock blev det bara en timme, vi var många och jag behövdes inte. Det var skönt och gjorde mig glad, skyndade mig genast hem till A'.

Nu sitter jag här i rummet, lyssnar på Jay-z 's version av Forever young med Alphaville, himla mysig låt. Sitter och bläddrar i en bok, "moonwalker" skriven av Michael Jackson, ganska trevlig läsning faktiskt. Första sidan i boken handlar om att kunna berätta berättelser, att ha förmågan att få folk att känna sorg, lycka, förvåning, allt med hjälp av din röst, ditt sätt att berätta. Jag önskar jag hade den förmågan. Jag önskar ibland att jag vore en författare som sålt hur många exemplar av sin bok som helst. Hur coolt skulle det inte vara om folk påverkades eller blev fascinerade av vad du skrivit eller sagt. Den känslan vill jag känna. Konsten att skriva, konsten att kunna tala och påverka. Det är stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar