tisdag 9 februari 2010

All we do is run away,

Det sker så mycket i världen dessa dar'. Att det som skett i Haiti får stor uppmärksamhet har jag stor förståelse för, det är trots allt en naturkatastrof som tagit väldigt många liv. Nydligen dog dessutom två svenska soldater i Afghanistan, en mycket tråkig händelse. Dock tycker jag man möjligtvis borde uppmärksamma så mycket mer av det som sker. Nu tänker jag lite mer globalt. Det är ju inte bara dessa två soldater som dött när dom tjänstgjort, det finns så många fler som dött i detta onödiga krig. Dessutom så dör otroligt många privat personer. Nu låter det som om jag inte tycker att man ska upmärksamma detta tragiska som skett med våra två soldater, vilket inte alls var, var jag ville, utan jag vill snarare att fler saker ska uppmärksammas även om det inte är två svenska soldater som dör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar