lördag 25 augusti 2012

Music is everything.

Jag är en sådan sucker för musik, musik med fina härliga slingor, trallvänliga låtar och flerstämmigt. Jag ÄLSKAR musik, det finns så mycket bra som tilltalar mig, jag är verkligen inte den som låser sig och bara gillar ett band eller en artist. Det finns för mycket bra musik för att låsa sig till ett band, dock finns det band och artister som tilltalar mig mer än andra - Just nu lyssnar jag väldigt mycket på One Direction, en engelsk popgrupp som ingen kan ha missat... Jag har blir lätt imponerad av band som blir stora fort, jag älskar fenomen, likadant med Justin Bieber som jag vågar kalla mig ett fan av...

Jag minns när jag var yngre, jag skämdes för att berätta för människor runt omkring mig vilken musik jag lyssnade på. Jag var ett stort fans av Darin för antal år tillbaks och jag var väldigt noga med att inte berätta för, för många eftersom jag var rädd att bli mobbad.. Och idag när jag ser tillbaks på detta blir jag nästan lite arg, varför ska man inte få lyssna på vilket band som helst utan att bli mobbad för att man är ett så kallat fan? Jag står dyrt och heligt för att jag under en period i mitt liv varit ett fan, den tiden har givit mig något som jag inte kunnat få på annat sätt. Jag lärde mig att ta eget ansvar, jag fann vänskap, för att vara mer exakt BÄSTA vänner och jag har minnen för livet som är ovärderliga. Jag fick dessutom träffa min idol på den tiden och jag kände gemenskap med massor av andra människor som gillade Darin.. Jag vill påstå att det är nyttigt att vara ett fan vid någon tidpunkt i sitt liv. Jag är fortfarande ett fan av mycket musik... Exempelvis Michael Jackson är en stor inspiration för mig, hans musik förgyller mig vardag, en annan som betyder mycket för mig är Queen, främst Freddie Mercury, delvis för att deras musik var och är fantastisk, betydelsefull och djup men också för att Freddie Mercury var så enormt begåvad och mänsklig, hans röst är fortfarande den bästa. Jag beundrar dessutom Justin Bieber för hans slående talang och hans musikaliska begåvning - I'm no hater - Att vara ett fan av någon artist eller musikstil är någonting bra, någonting alla borde få uppleva.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar