söndag 6 mars 2011

Dream about the impossible.

Jag lever ett ganska simpelt liv just nu. Det händer inte sådär himlans mycket. Jag sover, jobbar och träffar pojkvän. Det är i stort sätt allt jag hinner med om dagarna. Förmodligen skulle jag kunna ta mig an mer än så. Men just förnärvarande nöjer jag mig med det jag har. Jag trivs med min tillvaro, ganska så bra. Saker och ting går så som det ska, vad det nu är som ska gå som det ska.

Kommande vecka blir det en del jobb för min del, på mitt nya, F'. Och på lördagen nästa vecka blir det födelsedagsmiddag hos en vän till mitt A'. Trevligt, det blir liksom en litet ombyte från min annars så vanliga vardag. Annars så väntar insökning till universitetet nästa vecka den 15e mars. Väntan då man lever i ovisshet är jobbigast, att inte få veta om man blivit intagen till sin utbildning eller inte. Att leva i sådan ovisshet tills i sommar någon gång är jag inte så pigg på.. men det är ingenting man kan göra något åt.

En annan lite färglad sak i min annars så enfärgade vardag är att jag såg en bild i min vän yvettes fotoalbum. Det var en bild på byggnaden till New York Times i new york. Ack så avis jag blev. Jag vill något enormt mycket besöka den platsen någon gång i mitt liv. Gärna även ta ett kliv in, bakom dom såkallade kulisserna. Få se vart dom skapar den otroliga tidningen.

Mina tankar flyger iväg och jag låter dom göra det till och från. Man kan aldrig få nog av drömmar. Dock ska man inte leva i drömmen, man ska försöka skapa sin egen.

Jag ska bege mig hemåt mot min säng nu, inta drömmarnas fina felfria land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar