torsdag 19 februari 2009

Italiano babe.

"Every Single Day of Forever..."
Jag blir knäsvag.. Jag blir liksom lite till mig av orden...
Kan ni gissa vem jag citerar?

Anyway idag var en otroligt nice dag. Klassen var på Opera idag på operan i sthlm. Den hette MacBeth? om jag minns rätt... Draman är skriven av Shakespear of course. Den höll på i 3 timmar, och jag var inte den enda som lutade mig tillbaka och lyssnade på operan istället för att titta. Det var som ett sömnpiller.. Sången eller operan? var iallafall galet fin, dom sjöng på italienska - det är förmodligen ett av dom vackraste språken i vår värld. Jag är iallafall nöjd och i framtiden vill jag gå på en opera som jag själv väljer... För jag förstod inte mycket av MacBeth fören jag efteråt fick papper om handlingen.. Iallafall i hel het var det nice och om mindre än 2 dagar åker jag till London tillsammans med Gay och hennes familj, det blir NICE, minst sagt! Nu ska jag gå och vara social mot min kusin som är på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar