måndag 19 januari 2009

Rule the world.

Måndag 19/1 - 09 är dagens datum. Imorgon sker en historisk händelse. Imorgon den 20/1 är dagen då Barack Obama flyttar in i vita huset tillsammans med sin familj. För första gången får USA en svart president. Jag tycker det är så sjukt häftigt att det äntligen sker något stort, något som rör om i allas grytor - Att en svart person får bli president, jag tror att det ger världen hopp. Dessutom tror jag att en hel del rasbarriärer faller i och med att Obama tillsätts som president. Jag hoppas att Obama står för allt det nya och att det blir så bra som han lovat i USA. Trots att jag inte bor i USA så ÄR United States Of America det ledande landet i världen vare sig vi vill eller inte och vi lär påverkas - Som sagt, stor dag imorgon.


Min kommande vecka är fullspäckad;
Måndag - Skola, Banken, Övningsköra.
Tisdag - Skola, Teorikurs.
Onsdag - Skola, övningsköra.
Torsdag - Skola, Rockbjörnen.
Fredag - Temadag, SPA.
Lördag - Mässa i stinsen, 13.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar