måndag 25 oktober 2010

Dum av dig

För en tid sedan var SNOOK det enda jag såg. Jag lyssnade på deras musik dag som natt, enda sen den där dagen 2004, sommaren då jag såg dom live sjungandes på Mister cool. Dom försvann av scenen och jag förundrades över hur otroligt bra dom var och vilka häftig text deras låt hade. Det visade sig att det fanns en skiva. Jag såg dom live.. Minns dock inte hur många gånger. Nu har dom båda gått solo och härom månaden släppte Khilen (Oskar) en grym låt vid namn från och med du och skiva vid samma namn?. Dock har jag alltid haft större tycke för Daniel Adams Ray. Han är så där himlans cool att man bara önska att man kunde vara som honom. Dessutom har han en sån där fin sång röst som man inte kan låta ligga. Nu har han kommit med nya fina låtar, och om vi har tur kommer en skiva snaaart.

Vad sägs om en fin textrad ur hans låt Dum av dig. Det är så fin text, lite svår och man kan göra en liten egen tolkning. Det känns som om att man kan koppla det till egna upplevelser.

När allt är miserabelt flyger en ensam drake
Högt över koppartaken, mellanmjölk och handeldvapen
Du är inte en i mängden men jag är en utav dom
Få som inte lämnar dig när färgen flagnar på fasaden
Du måste tro motivet har aldrig matchat ramen
Jag vill se alla sidor, TV:n visar en utav dom
Livet är fult du är fager
Vaken om natten och drömmer på dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar