onsdag 14 augusti 2013

We can light up the sky

Back to reality.
Varje sommar är som en flykt från mitt liv. En paus från allt. Så fort terminen slutar så beger jag mig hem till Sthlm och stannar så länge jag kan, under min tid i här ser jag till att njuta så innerligt som det bara går av fina underbara Stockholm stad. Jag älskar denna fantastiska stad, den erbjuder det bästa och framför allt den oslagbara naturen är vad som får mig att slö över och att ständigt återvända hit. Jag har älskat varenda sekund här, jag trivs som fisken i vattnet i denna stad, den har mycket om inte allt att erbjuda en sådan tjej som mig. Dessutom är det en flykt från verkligheten, inte för att jag lever ett hemskt liv i vanliga fall, snarare långt ifrån men det är otroligt mysigt att få komma hem till familjen efter ett tufft år i skolan och bara få njuta av familjeron som infinner sig hemma hos min familj i fina V' och supa in lite sthlms luft i några månader. Jag älskar att kunna fly från livet en sekund eller två, vi alla borde ha den möjligheten lite då och då när verkligheten blir för påtaglig. Vi lever bara en gång så varför inte få försvinna in i sin egna lilla värld någon gång ibland och njuta av vad som ibland känns som ett perfekt universum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar