torsdag 18 mars 2010

För ärligt, I don't care

Jag tycker att vi människor ödslar för mycket tid på att bry sig om andra. Jag menar det spelar ingen jävla roll om killen bredvid dig på fiket verkar "leka" vuxen eller om tanten som just paserade dig på gatan luktade illa, för inget av dom sakerna är något som rör dig. Killen är inte din vän och du behöver aldrig mer se tanten igen. Det skulle inte skada om man granskade sig själv och tog en titt på hur man själv är och vilket beteende man har. Nu för tiden känns det som om att man lägger ner mer tid på att irritera sig på andra än att rätta till dom såkallade felen som man själv har. Vi borde bry oss om mer världsliga saker. Med risk för att låta som en riktig moralkärring, men vi borde tänka mer på utvecklingen i vår värld och miljön som är en central händelse i allas liv, i nu läget. HE HE slutklagat, blir bara så jävla bitter ibland när jag läser i folks bloggar och på hemsidor om hur dom stör sig på allmänheten, jag menar ingen är perfekt och är det så himla fel att vilja växa upp? Jag menar jag skulle aldrig vilja vara en osäker tolvåring igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar