torsdag 25 juni 2009

Konst.

Att kunna uttrycka sig genom att skriva är för mig en slags konst. Det är riktigt imponerande när någon kan uttrycka sig i text och att dessutom kunna skriva grammatiskt korrekt... Det är tufft! Innan jag började medialinjen på sfg var jag 110 % säker på att journalistik var mitt kall, det var vad jag skulle syssla med. Två år senare är jag istället 110 % säker på att jag aldrig kommer bli journalist. Det är långt ifrån hur jag tänkte att journalism skulle vara. Dessutom trodde jag att man tjänade bra på det - Så fel man kan ha! Trots att jag inte vill bli journalist längre älskar jag att skriva. Jag kommer aldrig någonsin sluta skriva. Att skriva är en befriande känsla för mig. Ord och text är vackert!


Förövrigt ska jag se Håkan Hellström på grönan den 4/9 - det blir fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar