torsdag 24 oktober 2013

Take that money and watch it burn.

Att ta vara på livet. Vi lever bara ett liv därför borde vi ta vara på det så innerligt som det bara går. Om jag ska vara riktigt djup så tänker jag lite som så att varför går vi femåriga utbildningar för att sedan få en liten titel som vi stilar med och ska efter det jobba dom kommande 50 åren, och när passionen kommer så är vi nära döden. Definitionerna av vad ett liv värt att leva är, är olika och många. Och självklart vill vi alla olika och strävar efter olika. Vore jag klokare skulle jag ta ett okej betalt jobb och resa så ofta jag bara kunde. Istället är jag en av dom giriga och vill bli något, ha någonting att 'skryta' om, jag vill åt den fancy titeln. Jag är den där människan som jag ser ner på, som tror sig behöva lyckas med något för att livet i slutändan ska ha varit värt något. Funny thing. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar